tisdag 17 mars 2009

What I love right now...

Okej, here we go, just nu är jag i djup kris eftersom mina hörlurar har gått sönder, igen. Och när dom är trasiga, har jag no life. Jag blir som en zombie, seriöst. Men! Nu är det så att jag ändå ska blogga fram mina favoritlåtar/videos just nu! Let's get on with it. Vi börjar från plats nummer 5.

5. Vampire Weekend - A-Punk
Jag vet, den är gammal, men vadå? Den är ju epic ändå! Köpte deras skiva idag (jag är lite efter, okej?) Hela "hey hey hey" delen är ju helt genialisk! Videon är färggrann, precis som jag vill ha det.



4. The Kooks(Luke Pritchard) - Love to love you
Ja, jag vet, det är ingen musikvideo, inte ens en video riktigt i huvud taget. Men den är så vacker. Luke sjöng den till sin pappa, på 20-års dagen sedan han dog. Jag måste erkänna(jobbigt värre...) att jag faktiskt grät lite när jag hörde den.



3. The Last Shadow Puppets - My mistakes were made for you
Åh, Alex Turner, vad skulle jag göra utan dig? Jag skulle ju vara helt lost! Den här låten har fått mig att totalt smälta ner till en liten blöt fläck på marken. Det har den gjort väldigt länge. Skulle den inte passa som ett James Bond tema?




2. Bat For Lashes - Daniel
Förmodligen den konstigaste videon jag sett på väldigt länge, men också en av de bästa låtarna! Hon är väll för ball för att existera?



1. Peter Doherty - Last of the english roses
Såklart han behövde vara med, med nytt skivsläpp och allt. Såklart ska den släppas en/två dagar senare här i Sverige, så jag får vänta tills imorgon! Dock har jag knarkat skivan på hans Myspace. Wonderful. Dessutom ska jag se honom live snart, scary?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar