lördag 2 maj 2009

Womaizer - The covers

Förlåt mig för tidigare inlägg. Jag hade lite smått kris. But now it's cool!
Jag har 3 olika Womanizer covers i min iTunes, inte orginalet dock... I alla fall, jag tänkte visa er alla.

1. Lily Allens version:
Bättre än orginalet, by far(i min mening). Jag älskar hennes brittiska dialekt på det spretiga pianot och de bullriga trummorna, wonderful!


2. Sliimys version:
Underbar! Jag är seriöst kär i den här covern, låten blir helt plösligt ganska vacker på sitt eget sätt! Är väldigt svag för hans röst, av någon anledning.


3. Franz Ferdinands version:
Here we go. The rocky/electro version. De gör den väldigt bra. De har bytt alla "I" till "they". Älskar Lollipop-delen mest på den här covern...


Anledningen till att jag postar detta är för att jag vill visa hur annorlunda man kan göra en ganska vad ska jag säga... Well, en Britney-låt beroende på vem som framför den. Alla gör den till sin egen. Kan inte välja vilken jag tycker mest om, tycker om alla på sitt eget vis.
Tre stycken bloggar idag, wow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar