söndag 30 augusti 2009

Popaganda:

Dag 1:
Lagom bra väder, till en början i alla fall. Lagom varmt/kallt och lagom med vind.
Först så träffade jag Anna-Mari längst bak i den extremt långa (men effektiva) kön fram till tältet där man skulle få bandet. Jag var i extas. Mitt huvud bestod av: "JAGSKASEMGMTJAGSKASEMGMT" ungefär.
När vi kom in på området så sprang vi in som galningar skrikandes fram till tältet där de sålde tröjor och annat. Jag köpte en MGMT tröja, såklart.
Sedan kom dagen som den kom, lite regn, lite sol, lite allting. Bra musik i bakgrunden hela tiden. Sedan gick vi och såg Lykke Li, som spelade precis innan MGMT. Hon var underbar, som på P&L. När hon var klar SPRANG vi så långt fram till sidorna som vi kunde komma, vi ville ju inte vara i mitten och dö. Uhm. Vi väntade i en timme i regn och blåst och plösligt så var de bara där. MGMT. The real ones! Självklart skulle Andrew stå precis framför oss och trycket blev hemskt där vi stod. Jag trillade ned på marken ett antal tillfällen och trodde att jag skulle dö. MEN de var helt fantastiska ändå, favoriten var nog Electric Feel i regnet. Hippiekänsla, underbart. De rörde sig inte så myckte dock, Andrew stod vid sin mikrofon. Ben satt vid sin synt. Inte förrän Kids började de springa runt lite.
Oh, MGMT, I love you.


Dag 2:
Detta var en ganska random dag. Vi såg egentligen bara ett band riktigt, och det var mina kära The Teenagers. Trots att scenen var så liten, så var även de fantastiska. Sångaren är så ball så jag vet inte vad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar