onsdag 10 mars 2010

Nothing ever changes...

Okej. Beslutsångest.
Självklart ha Peace & Love nu bokat The Kooks(!!) som allmänt känt ställde in förra året, för en EXKLUSIV spening, alltså den ENDA spelningen i Sverige i sommar. Jag borde vara överlycklig?
Ja... och nej.
Visst, mitt hjärta skulle dansa av lycka av att dem live, lycka x 1000. MEN, jag tycker att alla deras andra bokningar är ganska... ja, dåliga. Av hela deras utbud så är det egentligen bara Kooks, Little Dragon och Kent som jag skulle vilja se(nej, jag har ingen vilja att se Jay-Z eller Alice in chains för tillfället). Och frågan är då; Är jag villig att köpa en biljett för 1500 kr för att få se de banden?
Nej, skulle det vara egentligen. Men det där med "Bandet tar en paus i inspelandet av nya plattan för att komma och besöka oss i Borlänge i sommar" känns så himla speciellt och fint. AAARGGHH, det hade varit så mycket lättare om de inte hade blivit bokade.
Hade någon annan artist som jag verkligen gillar haft en spelning hade jag nog övervägt det, men så är inte fallet.
Suck...

1 kommentar:

  1. ja alltså jag kommer typ aldrig klara av att inte vara där!! jag tror verkligen att det kommer vara en vääldigt bra spelning, värsta stämningen och allt!! men ja, förra året drogs jag också av pete+babyshambles, keane och razorlight osv, nu är det egentligen bara the kooks jag skulle kunna tänka mig åka till borlänge för, och det känns väldigt onödigt att betala en massa men men........ det är ändå the kooks..

    SvaraRadera