måndag 1 mars 2010

Plastic Beach

Okej. Nu har jag den, i alla fall i min dator. Plastic Beach.
Nej, jag har inte gått över till att ladda ned musik, jag ska köpa skivan så fort den kommer ut MEN, det var helt oemotståndligt, när den nu fanns där.
Hur jag ska beskriva skivan med ett ord? Elektronisk.
Visst, jag hade förväntat mig ett aning mer elektroniskt sound, men jag blev förvånad över hur mycket synt det faktiskt var.
Detta märks dock inte i inledningen, som simpelt heter Orchestral Intro. Stråkar, underbart.
Men vackrast är nog On Melancholy Hill, en sång utan något samarbete från någon annan artist bara Damo... Förlåt, 2-D och hans synt.
En annan höjdpunkt är Some kind of nature, med ingen annan än Lou Reed himself.
Så köp den, do it. Lyssna i alla fall på den, ni mår bra av det. Trust me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar